Skoleprojekt / Branding l Periode / 2020
Opgaven lød på at lave en layoute en kogeboge, lave et fiktivt forlag og en tilhørende landing page.
Til forlaget valgte jeg navnet Perlego som løst oversat betyder at læse.
Logoet skal cementere P'et og skabe en nysgerrighed med spørgsmålstegnet.
Bogen var tiltænkt som en bogserie a la;
Smagen af... Rødder
Smagen af... Brød
Smagen af... Frugt
Layoutet er opdelt i søjler af information. Det du skal bruge for at lave opskriften først i venstre side og dernæst hvordan du skal tilberede ingredienserne. Super stramt og simpelt, og det samme hieraki går igen på den digital version.
Hjemmesiden var en apetizer til de mange opskrifter bogen (bøgerne) indeholdte. Dernæst skulle man nemt kunne printe en opskrift ud eller læse opskriften på mobilen.
Så fokus var at designe en god brugeroplevelse til en lille skærm.
Jeg koede hjemmesiden i Bootstrap og det var første gang jeg eksperimenterede med at "designe" hvordan opskrift siderne skulle se ud, når man valgte at printe siden. Oplev siden nedenunder eller via LINKET HER.